Konserwy - czy są niezdrowe?

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined property: stdClass::$user_slug

Filename: post/post.php

Line Number: 277

Backtrace:

File: /var/www/vhosts/newsa.pl/httpdocs/application/views/post/post.php
Line: 277
Function: _error_handler

File: /var/www/vhosts/newsa.pl/httpdocs/application/controllers/Home_controller.php
Line: 304
Function: view

File: /var/www/vhosts/newsa.pl/httpdocs/application/controllers/Home_controller.php
Line: 236
Function: post

File: /var/www/vhosts/newsa.pl/httpdocs/index.php
Line: 317
Function: require_once

"> Jan 14, 2020 14450 0

Konserwy - czy są niezdrowe?

Konserwy są często uważane za mniej odżywcze niż te same warzywa i owoce w wersji świeżej lub mrożonej. Niektóre osoby twierdzą, że zawierają szkodliwe składniki i należy ich unikać. Inni twierdzą, że konserwy mogą być częścią zdrowej diety. Sprawdź, co jest prawdą.

Konserwowanie to metoda przechowywania żywności przez długi czas poprzez pakowanie jej w hermetyczne, na ogół metalowe pojemniki. Metoda ta została opracowana pod koniec XVIII wieku jako sposób na zapewnienie stabilnego źródła żywności dla żołnierzy i marynarzy podczas wojny. Proces konserwowania może nieznacznie różnić się w zależności od produktu, ale istnieją trzy główne etapy. Obejmują one:

  • przetwarzanie - produkt jest obierany, krojony w plastry, siekany, drylowany, pozbawiany kości i skorupek lub gotowany
  • pakowanie - przetworzona żywność jest zamykana w puszkach
  • ogrzewanie - puszki są podgrzewane, aby zabić szkodliwe bakterie i zapobiec psuciu się
  • Dzięki temu żywność na półkach jest bezpieczna do spożycia przez 1–5 lat lub dłużej. Typowe konserwy obejmują owoce, warzywa, fasolę, ciecierzycę, zupy, mięso, ryby i owoce morza.

    Jak puszkowanie wpływa na wartość odżywczą?

    Konserwy są często uważane za mniej odżywcze niż świeże lub mrożone produkty, ale badania pokazują, że nie zawsze jest to prawdą. W rzeczywistości konserwowanie zachowuje większość składników odżywczych żywności. Proces nie wpływa na białko, węglowodany i tłuszcz. Zatrzymuje się także większość składników mineralnych i witamin rozpuszczalnych w tłuszczach, takich jak witaminy A, D, E i K. Ponieważ jednak konserwowanie zwykle wiąże się z wysoką temperaturą, rozpuszczalne w wodzie witaminy, takie jak witaminy C i B, mogą zostać uszkodzone, a ich zawartość obniżona. Witaminy te są ogólnie wrażliwe na ciepło, więc można je również utracić podczas normalnego przetwarzania, gotowania i przechowywania żywności w domu. Główną przyczyną, dla której produkty konserwowe są powszechnie uważane za niezdrowe jest przede wszystkim wysoki dodatek soli i / lub cukru do produktów.

    Zalety produktów konserwowych

    Konserwy to wygodny i praktyczny sposób na dodanie do diety większej ilości składników odżywczych. W wielu częściach świata brakuje bezpiecznej żywności wysokiej jakości, a konserwowanie pomaga zapewnić ludziom dostęp do szerokiej gamy produktów spożywczych przez cały rok. Ponadto, ponieważ konserwy mogą być bezpiecznie przechowywane przez kilka lat, są one niezwykle wygodne. Co więcej, kosztują zwykle mniej niż świeże produkty.

    Wady produktów konserwowych?

    Podczas procesu konserwowania, bardzo często dodaje się sól, cukier i konserwanty do produktu. Niektóre konserwy mogą zawierać bardzo duże ilości soli. Mowa o na przykład kukurydzy czy groszku konserwowym. Może być to problematyczne dla niektórych osób, na przykład tych cierpiących na nadciśnienie tętnicze. Produkty konserwowe mogą również zawierać dodatek cukru. Jego nadmiar w diecie, wiąże się ze zwiększonym ryzykiem wielu chorób, w tym otyłości, chorób serca i cukrzycy typu 2. Podczas produkcji konserw, producenci mogą również dodawać różne inne naturalne lub chemiczne środki konserwujące.

    What's Your Reaction?

    like
    0
    dislike
    0
    love
    0
    funny
    0
    angry
    0
    sad
    0
    wow
    0