Kupujemy używane: Skoda Octavia II 1.8 TSI - co psuje się najczęściej?

Kupujemy używane: Skoda Octavia II 1.8 TSI - co psuje się najczęściej?
Używana Skoda Octavia II - co psuje się w niej najczęściej? Jeżeli myślicie o kupieniu używanej Skody Octavii drugiej generacji, to miejcie się na baczności przy oglądaniu Octavii 1.8 TSI. To motor, który w niektórych egzemplarzach sprawia kłopoty.

Skoda Octavia to od wielu lat jeden z najpopularniejszych samochodów w naszym kraju. Zainteresowaniem cieszą się nie tylko nowe egzemplarze z salonu, ale także auta używane. W dobrej cenie możemy kupić używaną Octavię drugiej generacji.

Skoda Octavia II 1.8 TSI - co psuje się najczęściej?

 W przypadku drugiej generacji Octavii musimy Was uczulić na wersję benzynową 1.8 TSI. W tej jednostce zdarzają się przeskoczenia łańcucha rozrządu i zatarcia wałków w głowicy wynikające z problemów ze smarowaniem. Motor miewa też problemy z apetytem na olej.

Octavia z silnikiem 1.8 TSI jest chwalona za dobre osiągi, ale miejcie na uwadze, że to dość awaryjny motor. Lepiej bardzo uważnie się mu przyjrzeć!

Skoda Octavia II - najczęstsze awarie:
  • powszechnie znanymi problemami Octavii II są nieszczelności szyb w tylnych drzwiach oraz zbyt delikatny lakier, bardzo podatny na uszkodzenia. Zabezpieczenie przed korozją jest jednak bardzo dobre. Widoczne ślady rdzy to zazwyczaj efekt niefachowych napraw powypadkowych.
  • przekładnia zautomatyzowana DSG potrafi mocno obciążyć portfel ze względu na konieczność napraw od czasu do czasu elektroniki sterującej oraz kosztowną wymianę oleju po 100 000 km.
  • Skoda Octavia II zbiera bardzo pochlebne recenzje trwałości podwozia i zawieszenia. Trzeba jednak pamiętać, że koszty serwisowania tylnego zawieszenia mogą być dość wysokie ze względu na wielowahaczową konstrukcję.
  • codziennym zjawiskiem w Octavii II jest przepalanie się żarówek zarówno w przednim jak i tylnym oświetleniu. Poza tym lubią kaprysić radioodtwarzacz, centralny zamek, sterowniki szyb w drzwiach. Często psuje się włącznik świateł stop. Niektóre awarie to efekt skorodowanych połączeń elektrycznych.
  • What's Your Reaction?

    like
    0
    dislike
    0
    love
    0
    funny
    0
    angry
    0
    sad
    0
    wow
    0